Archivo de octubre, 2009

oct 21 2009

VISITEM LA NOSTRA CIUTAT

Publicado por en EXCURSIONES

Ahir dilluns, vam realitzar una visita a la nostra ciutat. Vam començar per la zona de Penyeta Roja. Des d’allí vam gaudir d’unes magnífiques vistes sobre Castelló, que ens van permetre situar-nos.

Posteriorment vam realitzar tota una ruta pel centre visitant els llocs més antics. Vam partir de la plaça de les Aules, per continuar pel carrer Major,  plaça Major, plaça de la Pau…

Ens vam fixar molt bé amb tot el que veiem. Vam descobrir una gran quantitat d’edificis, que abans no havíem observat. Van veure per fora i per dintre, les esglésies de Sant Nicolau, Santa Maria,Sant Agustí. I vam visitar  la llotja del cànem, l’ajuntament, el teatre principal…

Van ser tantes les coses que vam fer que ens costaria explicar-ho tot.

Per la vesprada, després de dinar al Pinar, també vam visitar el Grau. I finalment vam passar pel polígon del Serrallo, per tal de conèixer on es localitza la major activitat industrial de la ciutat.

Amb una visita hem aconseguit aprendre moltíssim.

Pròximament us ensenyarem les fotos de l’excursió.

castello

oct 18 2009

EL BLOG DEL NOSTRE COMPANY ÀLEX

Publicado por en WEB PARA VISITAR

El nostre company Àlex, de la classe de 3r de primària, ens ha comentat que a ell li agraden molt els animals i sempre vol investigar coses noves sobre el tema.

Un dia amb l’ajuda del seu pare va posar un blog en funcionament  per tenir recollides les seues investigacions i per poder compartir-ho amb tot el món.

Ara ens vol deixar l’adreça del Blog per a que la visitem i us anima a que participeu en els de l’escola o que poseu en marxa el vostre propi blog, perquè és molt senzill treballar amb aquesta ferramenta.

oct 18 2009

COM VESTIEN ELS NOSTRES AVANTPASSATS?

Núria, la mare de  Miguel, el nostre company, ha tornat aquesta setmana a la nostra classe. En aquesta ocasió ha vingut per a ensenyar-nos con vestien fa aproximadament dos-cents anys els xiquets i les xiquetes de Castelló.

Ella col·labora amb un  grup de danses de la nostra ciutat que ha intentat recuperar la màxima informació respecte a la indumentària i els balls des nostres avantpassats.

IMG_5777 IMG_5765

Ens ho va explicar molt bé, d’una forma molt clara i com teníem les mostre va ser molt fàcil entendre-ho.

Gràcies Núria per la teua ajuda.

oct 15 2009

UNA CLASSE INOBLIDABLE

Publicado por en ACTIVIDADES DE AULA

Ahir dimecres 14 de setembre, els xiquets i les xiquetes de 6é de primària, vam poder gaudir d’una fantàstica classe amb unes altres mestres.

Van vindre a l’aula tres mares de xiquets de la classe, dues avies i una besàvia que està a punt de complir 100 anys.

Totes elles, d’una manera encisadora, van aconseguir captar la nostra atenció, contant-nos històries d’elles de quan eren menudes. Vam fer un repàs de com era la ciutat de Castelló abans, com eren les cases i les escoles. També ens van fer contalles de com vestien o com celebraven les festes.

Teníem un especial interès en preguntar-los a les àvies i a la besàvia com van viure la guerra civil i quin record tenien.

Van estar tota una vesprada amb nosaltres. Una vesprada que ens va enriquir molt, que a més a més de servir-nos per a completar un poc més el treball d’aula que estem fent sobre la nostra ciutat. Ens va servir per a aprendre que les fonts d’informació, i les investigacions es poden fer de moltes maneres i evidentement la de reunir en un espai i en un lloc a quatre generacions diferent té un valor especial que no oblidarem.

Gràcies a les iaies Maria i Teresa, a les mares Núria, Quini i Isabel, i d’una manera especial a la besàvia Isabel. Gràcies per haver compartit amb nosaltres tot el que saben.

I les esperem en properes ocasions.

oct 08 2009

POESIES DE LA NOSTRA TERRA

Publicado por en ACTIVIDADES DE AULA

Els xiquets de 4t de Primària hem començat el nou curs escolar estudiant tot allò relacionat amb el nostre país: nocions de geografia, tradicions i costums…

Enllaçant amb tot açò, estem confeccionant un llibre anomenat ” Poemes de la nostra terra”. Aquest llibre és un recull de tots els poemes que han escrit els alumnes. Un llibre ple de sentiment on, tan sols, amb una ullada, ens transporta al nucli del nostre benvolgut país, recordant-nos la nostra identitat com a poble.

Pròximament podreu consultar-lo al blog. Esperem que us agrade.